در خصوص بحثهای اخیر پیرامون تعرفه واردات خودروها، رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه موضوع تعرفه واردات خودرو ریشه در لایحه بودجه سال جاری دارد، به صراحت اعلام کرد که این سازمان از ابتدا با استفاده ابزاری از تعرفهها بهعنوان منبع درآمد بودجهای مخالف بوده است؛ حال باید آییننامه اجرایی، با همکاری سازمان برنامه ...
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر که بانک مرکزی برای واردات مجدد خودروهای نو ۲۰۰میلیون دلار تخصیص داده است، گفت: واردات خودروهای کارکرده با وجود تدوین آییننامه در هیئت دولت همچنان در انتظار موافقت ...
«واردات خودروهای اقتصادی» از ابتدای پروسه رفع ممنوعیت واردات خودرو، یکی از کلیدواژههای سیاستگذار در این زمینه بود، اما در عمل خودروهای وارداتی حتی در محدوده یکمیلیارد تومان هم نیستند.
نیاز سالانه کشور به لاستیک بین ۲۶ تا ۲۷ میلیون حلقه است. با ادامه روندی که کارخانههای تایرسازی داخلی در هفتماه گذشته داشتند، تا پایان سال کمبود سه میلیون حلقه احساس میشود
نکته جالب اینکه حتی «انتظارات تولید آینده» که بهنوعی امید به آینده خودروسازان را نشان میدهد هم به کف یکساله خود رسیده است. این فاکتور از ۵۵.۷۷ واحد در شهریورماه به ۴۸.۲ واحد در مهر رسیده تا افت ۷.۵۷ واحدی را ...
در نهایت اینکه زیاندهی خودروسازان در نیمه نخست سال جاری ادامه داشته است. بر این اساس، ایرانخودرو در نیمسال نخست، ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان دیده و سایپا هم متحمل ضرر چهارهزار و ۷۰۰ میلیاردی شده است.
شوراها و سازمانهای متعددی را درست کردهایم و نام آنها را هم سازمان حمایت از مصرفکننده گذاشتهایم. آنوقت در سازمان حمایت از مصرفکننده قیمت خودروی ۱۵ هزار دلاری را ۴۰ هزار دلار کردهایم.